bryle

Desatero

pro bezpečný pobyt na

slunci

 

1.

Připravte svou pleť na slunění. Vhodným doplňkem stravy je betakaroten, který napomáhá opálení, přispívá k udržení zdravého stavu pokožky a zlepšuje její odolnost vůči slunečnímu záření. Minimální kůra je 14-ti denní.

2.

Vyberte si kvalitní opalovací prostředek s vhodným ochranným faktorem dle fototypu Vaší pleti. Rychlou diagnostiku provedete např. na stránkách VICHY.

3.

Přípravek na opalování naneste 15-30 minut před sluněním a aplikaci pravidelně opakujte i u voděodolných přípravků.

4.

Používejte pokrývku hlavy a sluneční brýle s UV filtrem, ochranou je i lehké, světlé oblečení. Rty potřete jelením lojem nebo tyčinkou s UV protekcí.

5.sluneni2

Ochranné přípravky používejte i ve stínu  nebo pokud je slunce pod mrakem.

6.

Přerušte pobyt na přímém slunci mezi 11 – 15 hodinou, kdy je UV záření nejsilnější.

7.

Nepoužívejte při opalování parfémy nebo parfémované osvěžující ubrousky apod. (některé vonné esence či oleje zanechávají na pokožce těžko odstranitelné tmavé skvrny).

8.

Vyvarujte se přímému slunečnímu záření pokud,

  • trpíte infekčním onemocněním
  • užíváte léky zvyšující citlivost ke slunci (např. některá antibiotika, retinoidy, antirevmatika ve formě mastí a gelů)
  • máte na těle větší počet pigmentových znamének nebo se v rodině vyskytl melanom
  • jste těhotná žena

Nevystavujte slunci děti do 1 roku věku.

9.

Dodržujte pitný režim, vypijte až tři litry tekutin denně, nejlépe neperlivé vody.

10.

Po dni stráveném na slunci osprchujte a ošetřete pokožku krémem nebo mlékem po opalování.

drahan@lekarna-praha8.cz

aktualizováno 30. 5. 2017